Πες τους κανόνες με ένα παραμύθι

Οι ιστορίες μπορούν να εξασφαλίσουν συναίνεση εκεί όπου οι τυπικοί κανόνες χρειάζονται ενίσχυση, στη δημιουργία ταυτότητας, οράματος και συνοχής.

Η εποχή μας χαρακτηρίζεται από την ύπαρξη διαφοροποίησης και σύγκρουσης σε επίπεδο προσωπικό ή συλλογικό. Καθημερινά άνθρωποι με άλλη κουλτούρα, κοινωνικοποίηση, νοοτροπία, δεξιότητες, ανάγκες, κίνητρα, συμφέροντα καλούνται να συνυπάρξουν, να συνδεθούν και να συν-δημιουργήσουν. Περισσότερο από κάθε άλλη φορά λοιπόν η συναίνεση και η εναρμόνιση συμπεριφορών φαίνεται να είναι κρίσιμη συνθήκη για τη βιωσιμότητα των σύγχρονων οργανισμών.

Μέχρι τώρα τα εργαλεία κανονιστικής συμμόρφωσης των επιχειρήσεων εμποδίζουν μεγάλο μέρος της ελεύθερης συμμετοχής των στελεχών, ματαιώνοντας τη δημιουργική έκφραση και δράση.

Οι ιστορίες που μοιράζονται οι άνθρωποι μεταξύ τους για καταφύγιο, παρακίνηση, ανακούφιση, συμβουλή και έμπνευση μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά για να επιτρέψουν τη δέσμευσή τους στη στρατηγική ενός οργανισμού.

Τα παραμύθια, πραγματικές ή φανταστικές ιστορίες, προσωπικές ή συλλογικές, παραδοσιακές και μη, μπορούν από απλή παράθεση πληροφοριών να γίνουν ένα πολύ δυνατό και χρήσιμο εργαλείο. Δύνανται να μετουσιωθούν σε διηγήσεις που μέσα από την αλληγορία θα πυροδοτήσουν τη φαντασία, θα μεταβάλουν το συναίσθημα, θα εμπνεύσουν και θα επιδράσουν καταλυτικά σε συμπεριφορές, λειτουργώντας ως συνδετική ουσία στα πολύπλοκα συστήματα των ανθρώπων.

Η αφήγηση των ιστοριών, όχι απαραίτητα από επαγγελματίες αλλά από οποιονδήποτε θέλει να τις μοιραστεί, αγγίζει βαθύτερες ανθρώπινες ανάγκες όπως αυτές του ανήκειν, του σχετίζεσθαι και του φιλοσοφείν. Αποτελεί ταυτόχρονα ρίσκο, ανατροπή, συναινετική διαδικασία και τρόπο δημιουργίας κοινής ταυτότητας για την ομάδα που μοιράζεται την αφηγηματική εμπειρία.

Στην Αθήνα στις 16 Μαΐου 2017 το Skywalker.gr διοργανώνει συνέδριο που θα επιτρέψει στο τεχνοκρατικό περιβάλλον να ζυμωθεί με τον κόσμο των παραμυθιών.

Στο συνέδριο HR Community Conference & Awards 2017: HR Βedtime Stories, θα προσεγγίσουμε την αφήγηση ως μέθοδο συναινετικής εναρμόνισης συμπεριφορών και μέσο εξομάλυνσης της οργανωσιακής συνοχής.

Οι στόχοι του συνεδρίου είναι:

  • Η μετάβαση από την κανονιστική συμμόρφωση σε ανθρωποκεντρικά μοντέλα αποδοχής κοινών αξιών μέσα στον οργανισμό μέσω της αφηγηματικής μεθόδου
  • Η θεώρηση της εταιρικής κουλτούρας υπό το πρίσμα της ενσωμάτωσης διαφορετικών πολιτισμικών χαρακτηριστικών
  • Η επίτευξη των στόχων των οργανισμών με σεβασμό στην ανθρώπινη ευτυχία
  • Η ανάδειξη προτύπων και μοντέλων συμπεριφορών, οργανωσιακά ωφέλιμων, μέσω της αφήγησης ιστοριών

Ευρύ φάσμα ομιλητών από τοv χώρο των επιχειρήσεων, CEOs και ΗR Μanagers, επαγγελματίες αφηγητές, καταξιωμένοι συγγραφείς, εκδότες, ψυχολόγοι, νευροβιολόγοι, κοινωνιολόγοι και σύμβουλοι ανθρώπινου δυναμικού θα συναντηθούν για να συζητήσουν τις δυνατότητες ανάπτυξης και εφαρμογής storytelling εργαλείων και μοντέλων μέσα στο επιχειρηματικό πλαίσιο.

Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλώ, επικοινωνήστε:
Μαίρη Κατσαπρίνη, Events Marketing Director, SKYWALKER.GR, 210 9730280, εσωτ. 242, mkatsaprini@skywalker.gr

Ελληνικά
Κατηγορία: 
Συνέδριο
Πρόγραμμα: 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ:

«HR COMMUNITY CONFERENCE & AWARDS»

Τρίτη 16 Μαΐου 2017, Divani Caravel Hotel

09:30 – 10:00

Άφιξη – Εγγραφές

10:00 – 10:15

Χαιρετισμοί

 

  • Δημήτρης Φυντάνης, Business Continuity Manager, Skywalker.gr
  • Ορέστης Παπαδόπουλος, Αντιπρόεδρος Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής Πειραιώς (ΣΒΑΠ)
  • Ορέστης Ματσούκας, Πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Νέων Επιχειρηματιών (ΕΣΥΝΕ)

10:15 – 10:30

Εισαγωγική Ομιλία: «HR Bedtime Stories»

 

  • Μαρία Γεωργαλά, Κοινωνιολόγος – Σύμβουλος Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού DEA Επικοινωνίας & Πληροφορίας – Συγγραφέας Παιδικών Βιβλίων

10:30 – 11:30

Panel I: «Κανονιστική Συμμόρφωση VS Συναινετική Διαμόρφωση»
Στελέχη και σύμβουλοι επιχειρήσεων και ανθρώπινου δυναμικού, κοινωνικοί επιστήμονες, ακαδημαϊκοί και στελέχη κανονιστικής συμμόρφωσης θα συναντηθούν για να συζητήσουν τα πλεονεκτήματα, τα μειονεκτήματα και τη σύνθεση των δύο προσεγγίσεων στη διαμόρφωση συμπεριφορών και εταιρικής κουλτούρας.

 

Συντονιστής:
Νίκος Πρατσίδης, Senior HR Professional & Managing Principal, People at Work-Hellas

11:30 – 12:15

Keynote Speech: «Η αφήγηση ως μέθοδος εναρμόνισης συμπεριφορών και μέσο εξομάλυνσης της οργανωσιακής συνοχής» Επίδραση Ιστοριών σε Κουλτούρα και Συμπεριφορές

 

  • Δημήτρης Μπουραντάς, Καθηγητής Μάνατζμεντ και Ανθρώπινων Πόρων, Διευθυντής Executive MBA, Συν-διευθυντής MSc in Human Resources Management στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

12:15 – 12:30

Διάλειμμα – Καφές

12:30 – 13:15

Panel II: «Time for Stories» Κατάθεση Εμπειρίας με Παρουσιάσεις
CEOs και ΗR Directors καταθέτουν την εμπειρία τους και το παράδειγμά τους, μέσα από ζωντανές παρουσιάσεις σχετικά με το πώς οι ιστορίες έχουν επιδράσει στην εταιρική τους κουλτούρα και ταυτότητα.

 

Συντονίστρια:
Βαρβάρα Ασημακοπούλου, HRM Consultant, ICF Executive Coach

13:15 – 14:00

Κόμβοι εμπειρίας HRM: «Πες τους Κανόνες με ένα Παραμύθι» Οδηγίες και Προετοιμασία Ιστοριών βάσει Κανόνων
Οι σύνεδροι θα επιλέξουν εταιρικούς κανόνες, θα σχηματίσουν ομάδες και με τη βοήθεια facilitators θα πλάσουν σχετικές ιστορίες που επιδρούν στην εταιρική κουλτούρα.

 

Επιστημονική υποστήριξη:
Παναγιώτης Κόντος, Υποψήφιος Διδάκτορας, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας

14:00 – 15:00

Διάλειμμα – Ελαφρύ Γεύμα (Συνέχεια Προετοιμασίας)

15:00 – 15:50

Panel III: «HR Bedtime Toolbox» Παρουσίαση Έρευνας και Εργαλείων – Συστημάτων
Παρουσίαση έρευνας Skywalker.gr. Εναρμόνιση μέσων, τεχνικών και υπηρεσιών. Θα παρουσιαστούν χρήσιμα εργαλεία για την επιλογή, τη σύνθεση και τη χρήση των ιστοριών στο πλαίσιο των οργανωσιακών αναγκών.

 

Συντονίστρια:
Σοφία Πρωτόπαππα, Director of the Career Development Office, Hellenic American College

15:50 – 17:20

Κόμβοι εμπειρίας HRM: «Πες τους Κανόνες με ένα Παραμύθι» Αφηγήσεις των Ιστοριών
Στην ενότητα αυτή θα προσεγγίσουμε βιωματικά πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η αφηγηματική μέθοδος στην επαναδιατύπωση του εταιρικού κανονιστικού πλαισίου. Τα αποτελέσματα αυτής της διεργασίας θα συμπεριληφθούν στο Hellenic HR Community Report.

17:20 – 17:30

Ανακεφαλαίωση Συνεδρίου

17:30 – 18:00

Αποφόρτιση

 

18:00 – 19:00

Απονομή βραβείων & τιμητικών διακρίσεων: «HR Community Awards 2017»
Περιεχόμενο: 

Στο πλαίσιο των δράσεων της HR Community το Skywalker.gr διοργανώνει για τρίτη συνεχή χρονιά το HR Community Conference & Awards με τον τίτλο «HR Bedtime Stories» στο Divani Caravel την Τρίτη 16 Μαΐου 2017.

Μπορούν οι ιστορίες και τα παραμύθια να ενισχύσουν την ταυτότητα και το όραμα, να διαμορφώσουν εταιρική κουλτούρα και να συμπληρώσουν ή/και να αντικαταστήσουν τα μέχρι τώρα χρησιμοποιούμενα πρότυπα κανονιστικής συμμόρφωσης;

Ομιλητές από τον ευρύτερο χώρο των επιχειρήσεων της διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού και των επιστημών που τις υποστηρίζουν θα συζητήσουν σχετικά με την κανονιστική συμμόρφωση έναντι της αξιακής συναίνεσης και θα παρουσιάσουν την εμπειρία τους.

Οι σύνεδροι, σε ομάδες, θα έχουν την ευκαιρία να ζυμωθούν και να πλάσουν ιστορίες εμπνευσμένες από εσωτερικούς εταιρικούς κανόνες, με τη διευκόλυνση επαγγελματιών αφηγητών. Οι ιστορίες αυτές θα παρουσιαστούν στην ολομέλεια του συνεδρίου.

Στη διάρκεια των εργασιών θα παρουσιαστούν διαθέσιμα υποστηρικτικά εργαλεία, υπηρεσίες και τα αποτελέσματα σχετικής έρευνας που διεξάγει το Skywalker.gr.

Στη λήξη του συνεδρίου θα δοθούν βραβεία και τιμητικές διακρίσεις.

Οι στόχοι του συνεδρίου: 

Στόχοι του συνεδρίου είναι:

  • Η μετάβαση από την κανονιστική συμμόρφωση σε ανθρωποκεντρικά μοντέλα αποδοχής κοινών αξιών μέσα στον οργανισμό, μέσω της αφηγηματικής μεθόδου.
  • Η θεώρηση της εταιρικής κουλτούρας υπό το πρίσμα της ενσωμάτωσης διαφορετικών πολιτισμικών χαρακτηριστικών.
  • Η ενθάρρυνση των οργανισμών στην επίτευξη στόχων με σεβασμό στην ανθρώπινη ευτυχία.
  • Η ανάδειξη προτύπων και μοντέλων συμπεριφορών οργανωσιακά ωφέλιμων, μέσω της αφήγησης ιστοριών.
Σε ποιούς απευθύνεται: 
  • Στελέχη Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού
  • Ανώτατα Στελέχη Επιχειρήσεων
  • Επαγγελματίες HR
  • Επιχειρηματίες
  • Συμβούλους Επιχειρήσεων
  • Συμβούλους Ψυχικής Υγείας
  • Life – Business – Executive Coaches
  • Παρόχους Εργαλείων, Υπηρεσιών και Εκπαίδευσης HRM
  • Εκπαιδευτικούς Οργανισμούς
  • Ακαδημαϊκούς
  • Φοιτητές του Κλάδου
Θεματικές ενότητες συνεδρίου: 

Θεματικές Ενότητες Συνεδρίου:

  • Εισαγωγική ομιλία: HR Bedtime Stories
  • Panel I: Συμμόρφωση ή Συναίνεση;
    Στελέχη και σύμβουλοι επιχειρήσεων και ανθρώπινου δυναμικού, κοινωνικοί επιστήμονες, ακαδημαϊκοί και στελέχη κανονιστικής συμμόρφωσης θα συναντηθούν για να συζητήσουν τα πλεονεκτήματα, τα μειονεκτήματα και τη σύνθεση των δύο προσεγγίσεων στη διαμόρφωση συμπεριφορών και εταιρικής κουλτούρας.
  • Keynote speech:
    «Η αφήγηση ως μέθοδος εναρμόνισης συμπεριφορών και μέσο εξομάλυνσης της οργανωσιακής συνοχής».
  • Panel II: Time for Stories
    CEOs και ΗR Μanagers καταθέτουν την εμπειρία τους και το παράδειγμά τους μέσα από videos και ζωντανές παρουσιάσεις σχετικά με το πώς οι ιστορίες έχουν επιδράσει στην εταιρική κουλτούρα και ταυτότητα.
  • Κόμβοι εμπειρίας HRM: Πες τους Κανόνες με ένα Παραμύθι
    Οι σύνεδροι θα επιλέξουν εταιρικούς κανόνες, θα σχηματίσουν ομάδες και με τη βοήθεια facilitators θα πλάσουν σχετικές ιστορίες που θα επιδρούν στην εταιρική κουλτούρα. Στην ενότητα αυτή θα προσεγγίσουμε βιωματικά πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η αφηγηματική μέθοδος στην επαναδιατύπωση του εταιρικού κανονιστικού πλαισίου. Τα αποτελέσματα αυτής της διεργασίας θα παρουσιαστούν από τους συμμετέχοντες στην ολομέλεια και θα συμπεριληφθούν στο Hellenic HR Community Report.
    Επιστημονική υποστήριξη: Παναγιώτης Κόντος,Υποψήφιος Διδάκτορας, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας
  • Panel III: HR Bedtime Toolbox
    Παρουσίαση έρευνας Skywalker.gr. Εναρμόνιση μέσων, τεχνικών και υπηρεσιών. Θα παρουσιαστούν χρήσιμα εργαλεία για την επιλογή, τη σύνθεση και τη χρήση των ιστοριών στο πλαίσιο των οργανωσιακών αναγκών.
  • Απονομή βραβείων & τιμητικών διακρίσεων: HR Community Awards 2017
Βασικοί άξονες: 

Τι σχέση μπορεί να έχει ένα σχολικό λεωφορείο, αξύριστοι κάκτοι, ένα απόκοσμο μέρος στη Φλωρεντία, ένα καφενείο στην Κρήτη, μία παιδική κατασκήνωση, ένα μαγικό φίλτρο και ένα χωριό αρκούδων με ένα συνέδριο ανθρώπινου δυναμικού;

Γι’ αυτή τη χρονιά το συνέδριο HR Community Conference 2017, που διοργάνωσε το Skywalker.gr στις 16 Μαΐου στο Divani Caravel με τίτλο «HR Bedtime Stories», είχε ως κεντρικό θέμα το stοrytelling και πώς αυτό μπορεί να αναδείξει τη δύναμη της συναίνεσης στη διαμόρφωση εταιρικής κουλτούρας αντικαθιστώντας ή ενισχύοντας το εταιρικό κανονιστικό πλαίσιο.

Σε όλη τη διάρκεια του συνεδρίου συζητήθηκε πώς οι ιστορίες που μοιράζονται οι άνθρωποι μεταξύ τους για καταφύγιο, παρακίνηση, ανακούφιση, συμβουλή και έμπνευση μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά για να επιτρέψουν τη δέσμευση των εργαζομένων στη στρατηγική ενός οργανισμού.

Εντός των Κόμβων Εμπειρίας HRM «Πες τους κανόνες με ένα παραμύθι», δηλαδή των βιωματικών εργαστηρίων, που για δεύτερη χρονιά έλαβαν χώρα εντός των εργασιών του συνεδρίου, στελέχη ανθρώπινου δυναμικού, σύμβουλοι, επαγγελματίες του χώρου και μεταπτυχιακοί φοιτητές ανθρώπινου δυναμικού, δρώντας συλλογικά ως μέλη της HR Community, είχαν την ευκαιρία να συν-δημιουργήσουν ιστορίες και να χρησιμοποιήσουν την αφηγηματική μέθοδο για να αναδιατυπώσουν εταιρικούς κανόνες.

Η HR Community είναι μία ανοικτή κοινότητα που δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία του Skywalker.gr, έχοντας ως στόχο να συμβάλλει στην αξιοποίηση των ελληνικών παραγωγικών δυνάμεων, και μέλη της μπορούν να γίνουν όσοι ασχολούνται επαγγελματικά με τη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού.

Οι σύνεδροι σε ομάδες, επιλέγοντας μέσα από 23 προτεινόμενους βασικούς εταιρικούς κανόνες και υποστηριζόμενοι από καθηγητές δημιουργικής γραφής, αφηγητές και coaches, εμπνεύστηκαν, έπλασαν και αφηγήθηκαν ιστορίες που άλλοτε θύμιζαν παραμύθια, άλλοτε σκιαγραφούσαν την απλή καθημερινότητα και άλλοτε περιέγραφαν περιστατικά εταιρικού περιβάλλοντος.

Μέσα από το χιούμορ, συχνά και από το δράμα, αλλά και με ρεαλιστικές περιγραφές, κατάφεραν να δημιουργήσουν ιστορίες – παραμύθια με όλα τα δομικά χαρακτηριστικά που αυτά πρέπει να περιέχουν, εστιάζοντας στο συναίσθημα ως μέσο παρακίνησης και διαμόρφωσης στάσεων και συμπεριφορών.

Οι ιστορίες τους, τοποθετημένες, αν το επιθυμούσαν, στον χωροχρόνο, θα έπρεπε να έχουν έναν καλό ήρωα, κακούς, υποστηρικτικούς ρόλους, όπως μάγους και μέντορες, καθώς και μαγικές ή, αλλιώς, διορθωτικές παρεμβάσεις, με εμπόδια, αλλά και ένα τέλος που είτε θα είναι αίσιο είτε δραματικά διδακτικό.

Κάποια από τα θέματα που επέλεξαν τελικά οι σύνεδροι να διερευνήσουν είχαν να κάνουν με τις σχέσεις μεταξύ συναδέλφων αλλά και μερών που συμμετέχουν στην επιχειρηματική δραστηριότητα, όπως, για παράδειγμα, η σχέση υφισταμένων – προϊσταμένων, η χρήση υβριστικής και απειλητικής γλώσσας, αλλά και η επαγγελματική εικόνα των εργαζομένων.

Επίσης έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους κανόνες που αφορούσαν στο κάπνισμα και στη χρήση ουσιών και αλκοόλ στον εργασιακό χώρο.

Επιχείρησαν δε να μεταμορφώσουν κανόνες που αφορούσαν στην ορθή χρήση του διαδικτύου, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και του εξοπλισμού της εταιρίας.

Οι προτάσεις των εταιρικών κανόνων που έπρεπε να μετασχηματιστούν σε ιστορίες εμπεριείχαν αυστηρή γλώσσα και συχνά προϊδέαζαν για πειθαρχικές συνέπειες. Στη διατύπωσή τους υπήρχαν αποχρώσεις που αφορούσαν στην εταιρική αξιακή δομή, όπως αυτή διαμορφώνεται από τον σεβασμό, την εχεμύθεια, τον επαγγελματισμό, την ακεραιότητα και την αποδοχή της διαφορετικότητας.

Κατά την αφήγηση των ιστοριών τους οι συμμετέχοντες αναγνώριζαν συχνά τη δυσκολία εφαρμογής των κανόνων με τους οποίους δούλεψαν, συνδέοντάς τη με τις ιδιαιτερότητες της ελληνικής πραγματικότητας και κουλτούρας.

Ας γνωρίσουμε καλύτερα τις ιστορίες τους:

Ένας τυραννικός βασιλιάς και μία δοκιμασία που αφορούσε στη διαδοχή του θρόνου συνδέθηκαν με τον κανόνα για τη χρήση ουσιών και αλκοόλ στον χώρο εργασίας. Ο ήρωας του παραμυθιού θα έπρεπε να κερδίσει τον βασιλιά δημιουργώντας μια ιστορία που θα τον αποστόμωνε, για να πάρει τον θρόνο. Στην ιστορία προστίθεται και ένας μάγος, ο οποίος εκβιάζεται από τον βασιλιά για να φτιάξει ένα φίλτρο με ιδιότητες που θα μπορούσαν να κάνουν αυτόν ανίκητο. Ο μάγος τελικά φτιάχνει το πολυπόθητο σκεύασμα. Το φίλτρο όμως κατά την πλοκή αντικαθίσταται με απλό νερό, για να δοθεί το πραγματικά θαυματουργό στον ήρωα από τον καλό του φίλο, που άνηκε στην προσωπική φρουρά του βασιλιά. Ο ήρωας όμως νικά τον βασιλιά χωρίς να χρειαστεί να χρησιμοποιήσει το φίλτρο. Αυτό συνέβη γιατί ο εκβιασμός που είχε γίνει στον μάγο τον έφερε κοντά στον γιο του, τον ήρωα του παραμυθιού, που για χρόνια είχε χάσει, και έτσι, αφού ο ένας βρήκε τον άλλο, εκείνος μπόρεσε με τη δύναμη της ψυχής του και τη στήριξη του πατέρα του να νικήσει τον αντίπαλό του.

«Πριν ανέβει στον θρόνο και στεφθεί βασιλιάς, πήρε το μαγικό φίλτρο και το έχυσε μπροστά στους υπηκόους του, λέγοντάς τους ότι “η δύναμη βρίσκεται μέσα μας”».

Η ιστορία με την οποία ο ήρωας κέρδισε τον βασιλιά είναι αυτή που μόλις ακούσατε, μας είπε η ομάδα.

Και μετά από αυτή την έντονη αφήγηση ήρθαν οι «ζουμερές ντομάτες» και οι «αξύριστοι κάκτοι». Τα μέλη αυτής της ομάδας με πολύ χιούμορ και φαντασία μας διηγήθηκαν πώς οι αξύριστοι κάκτοι κατάφεραν να κερδίσουν, περιποιούμενοι τους εαυτούς τους, μία καλύτερη θέση στο μανάβικο της γειτονιάς, σαν αυτή που είχαν οι ζουμερές ντομάτες, αλλά και μία καινούργια θέση στην προτίμηση των ανθρώπων, όλα αυτά με βάση τον κανόνα που αφορούσε στην επαγγελματική εμφάνιση.

«Οι κάκτοι έδιναν τον καλύτερο εαυτό τους με αποτέλεσμα εκείνη την ημέρα οι άνθρωποι να αγοράσουν κάκτους, γιατί συζητούσαν μεταξύ τους: “Αν το σκεφτείς, οι κάκτοι είναι ανθεκτικά φυτά, διατηρούνται στο σπίτι και, αν τους περιποιηθείς, είναι όμορφοι επίσης”».

Η επόμενη ομάδα πραγματεύτηκε τον κανόνα σχετικά με τον ρόλο των προϊσταμένων. Η ιστορία εκτυλίσσεται σε ένα καλοκαιρινό σκηνικό, σε μια κατασκήνωση, όπου ο ήρωας είναι ένας δύσκολος και ατίθασος χαρακτήρας, που βρίσκεται εκεί για τις διακοπές. Σχεδιάζει να εξασφαλίσει την ασφάλεια των φίλων του παίρνοντας κάποιες πρωτοβουλίες που παραβιάζουν τους κανονισμούς της κατασκήνωσης. Βρίσκεται λοιπόν μπλεγμένος σε μία δύσκολη κατάσταση, αλλά τελικά βρίσκει τη λύση μέσα από τη συνεργατικότητα και την καλή πρόθεση των υπευθύνων.

«Ο Μάξιμος τον πλησιάζει, του δίνει μία σανίδα και του λέει: “Έλα, πάμε για μπάνιο”. Το πρώτο βήμα είχε πλέον γίνει».

Η καλοκαιρινή διάθεση συνεχίστηκε, καθώς η επόμενη ιστορία εκτυλίσσεται σε ένα κρουαζιερόπλοιο. Αυτή τη φορά η ομάδα συνεργάζεται για να πλάσει μια ιστορία που συνδέεται με τον κανόνα της καλής συμπεριφοράς απέναντι στους εσωτερικούς και στους εξωτερικούς συνεργάτες.

Η ηρωίδα δέχεται επίθεση από έναν κακότροπο επιβάτη, που της συμπεριφέρεται πολύ άσχημα και τελικά την αναφέρει στον προϊστάμενό της.Ο επιβάτης αυτός όμως συνδέεται με το οικογενειακό της περιβάλλον και η πλοκή της ιστορίας αποκτά μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

Η ηρωίδα, που έχει ανταποδώσει την κακή συμπεριφορά στον πελάτη, αρνείται να ζητήσει «συγγνώμη» και μέσα από ένα όνειρό της παίρνει το μάθημά της από ένα αγαπημένο της πρόσωπο με συγκινητικό τρόπο.

Έτσι λοιπόν αποκατέστησε τη σχέση της με τον επιβάτη, είναι πια εργαζόμενη στην επιχείρησή του και χρησιμοποιεί αυτή την ιστορία «για να δείξει στους συνεργάτες της ότι με την ευγένεια και τον επαγγελματισμό μπορείς να φτάσεις στην επιτυχία».

Συνεχίζοντας, η επόμενη ομάδα μάς μετέφερε σε ένα μεσαιωνικό σκηνικό στη Φλωρεντία κατά τη διάρκεια των χρόνων που μαστιζόταν από τη χολέρα. Η ιστορία διαδραματίζεται εντός ενός άγνωστου, απομονωμένου μέρους, όπου εκεί ζουν άνθρωποι για να προστατευτούν από την ασθένεια. Ο εταιρικός κανόνας που συνδέθηκε με την ιστορία είχε να κάνει με την τήρηση εχεμύθειας σε ό,τι αφορά τη λειτουργία της επιχείρησης και τα επιχειρηματικά σχέδια αυτής.

Η ηρωίδα θέλει να εγκαταλείψει τους υπόλοιπους για να γυρίσει στη Φλωρεντία και να βρει τους δικούς της, παρότι κανένας δεν επιτρέπεται να αποχωρήσει, για να μην αποκαλυφθεί πού βρίσκεται αυτό το προστατευμένο μέρος. Η πρόθεσή της αποκαλύπτεται από τον καλό της φίλο, στον οποίο το είχε εμπιστευτεί. Υπάρχει μεγάλη αναστάτωση και η ηρωίδα είναι πολύ μπερδεμένη, ώσπου ως από μηχανής θεός εμφανίζεται η σοφή κουκουβάγια και της μιλά για τις επιλογές της. Έπειτα από διάφορες διεργασίες η ηρωίδα αποφασίζει οριστικά να φύγει.

Σε αυτό το σημείο η ομάδα των συνέδρων σχολίασε ότι η ιστορία αυτή θα μπορούσε να είναι αφορμή για τη δημιουργία ενός παιχνιδιού, όπου θα μπορούσαν να παίξουν οι εργαζόμενοι μπαίνοντας στη διαδικασία να πάρουν εκείνοι τις αποφάσεις και να είναι συν-δημιουργοί του τέλους της αναδεικνύοντας την αξία της εμπιστευτικότητας.

Η επόμενη ιστορία διαδραματίζεται σε ένα εξωτικό χωριό με αρκούδες, όπου όλα ήταν όμορφα και γαλήνια, ώσπου εμφανίστηκε ένας ερευνητής που είχε αφιερώσει όλη τη ζωή του στη μελέτη και στη διάσωσή τους. Η ομάδα εργάστηκε για τον εταιρικό κανόνα που αφορούσε στην ορθή χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Μέσα από λεπτομερείς περιγραφές μάς δόθηκε μία γλαφυρή εικόνα της ζωής στο χωριό.

Όμως ένας αρκούδος, για τελείως λάθος λόγους αντίπαλος του ήρωα ερευνητή, συνδέθηκε στο Bearbook και, κάνοντας δημοσιεύσεις, τον συκοφαντούσε για ενέργειες που δεν είχε κάνει. Το σκηνικό είχε γίνει αρκετά βίαιο. Οι αρκούδες αναστατωμένες άλλαξαν συμπεριφορά προς τον ερευνητή. Ωστόσο μια αρκούδα, η οποία είχε διασωθεί στο παρελθόν από τον ήρωα, προσπαθούσε να αλλάξει τη γνώμη του χωριού.

Μέσα από διάφορες δολοπλοκίες και αιματοβαμμένες σκηνές τελικά ο σοφός αρχηγός της αγέλης δίνει ένα τέλος στη βία σώζοντας τον ερευνητή από τον θάνατο και βάζοντας τέλος στο σκηνικό μίσους, γιατί «για να κάνουμε το σωστό στη ζωή, δεν πρέπεινα χτίζουμε τοίχους, αλλά γέφυρες» όπως ανέφερε κλείνοντας η ομάδα.

Μία βοηθός δασκάλα σε σχολικό λεωφορείο και ένας ιδιοκτήτης καφενείου στην Κρήτη είναι πρωταγωνιστές σε δύο ιστορίες που περιέγραψαν πώς το παθητικό κάπνισμα μπορεί να βλάψει τους γύρω μας. Σε αυτές τις ιστορίες πρωταγωνιστές είναι επίσης δύο παιδιά, που το πρόβλημα υγείας τους ευαισθητοποιεί τους μεγάλους και με την ένταση του συναισθήματος μέσω δραματικών στοιχείων ή παρεμβατικού ονείρου, που ακουμπά στο υποσυνείδητο, οι ήρωες αφυπνίζονται και γίνονται υπέρμαχοι της προστασίας από τη χρήση του τσιγάρου.

«Ξαφνικά η εικόνα ζωντανεύει. Οι φωνές και τα παιδικά τραγούδια ακούγονται και πάλι. Ο οδηγός αναρωτιέται τι έγινε. Τι ήταν αυτό που βίωσε λίγα δευτερόλεπτα πριν; Ασυναίσθητα πετά το τσιγάρο που είχε σκοπό να ανάψει.

«Επικράτησε σιγή στο καφενείο και όλοι ήταν συντετριμμένοι από τα νέα. Ο Νικολής αγκάλιασε τον Σήφη και του είπε: “Από αύριο όποιος θέλει να καπνίσει θα βγαίνει έξω”».

Στις ιστορίες – παραμύθια προστέθηκαν, όπως αναφέρθηκε, ιστορίες που προέκυψαν από ανταλλαγές εμπειριών των συμμετεχόντων και αποτύπωναν ρεαλιστικά σκηνές εργασιακού περιβάλλοντος.

Στην ομάδα που πραγματεύτηκε τον κανόνα για την απειλητική και την υβριστική γλώσσα στον χώρο εργασίας αναδύθηκε μία ιστορία που περιέγραφε ένα επεισόδιο εκβιασμού. Πληροφορίες για την προσωπική ζωή μίας εργαζομένης έγιναν απειλητικό όπλο στα χέρια της προϊσταμένης της, συνθήκη που εξελίχθηκε σε πραγματικό bullying. Φυσικά οι καλοί της ιστορίας, σε αυτή την περίπτωση o διευθυντής ανθρώπινου δυναμικού και μία θαρραλέα συνάδελφος, που γνωρίζει και τολμά να του αποκαλύψει το γεγονός, δίνουν τέλος σε αυτή την ιστορία. Φροντίζουν για την αποκατάσταση της απειλούμενης ηρωίδας καταδικάζοντας τη συμπεριφορά της προϊσταμένης με όλες τις προβλεπόμενες συνέπειες για εκείνη.

«Να λοιπόν πώς χάνεται μια μάχη όταν είναι δόλια». Αφού το όνομα της προϊσταμένης, συγγραφικό εύρημα από την ομάδα, ήταν «Μάχη».

Τέλος, η ομάδα που εργάστηκε για τον κανόνα για την ορθή χρήση του διαδικτύου, των μέσων δικτύωσης και του εξοπλισμού της εταιρίας αφηγήθηκε μία ιστορία που διαδραματίζεται σε τμήμα πωλήσεων μίας μεγάλης σε μέγεθος εταιρίας. Εξαιτίας μίας αυθόρμητης και επιπόλαιης διαχείρισης ενός αρχείου που κατέφθασε στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο της εταιρίας κατέρρευσε στο σύνολό του το ηλεκτρονικό αρχείο της.

Μέσα σε όλο τον πανικό που δημιουργήθηκε τα άτομα που ευθύνονταν για το συμβάν αναγνώρισαν το λάθος και μαζί με τους συνεργάτες του τμήματος πληροφορικής βρήκαν λύση. Αποκαλύφθηκε ότι το αρχείο-ιός είχε αποσταλεί από ανταγωνίστρια εταιρία. Στο εξής θα αυξάνονταν τα μέτρα ασφαλείας και όλοι θα ήταν πολύ προσεκτικοί με τα e-mails που θα άνοιγαν.

Κόμβοι Εμπειρίας: 

Την επιστημονική υποστήριξη των Κόμβων είχε ο κ. Παναγιώτης Κόντος, υποψήφιος διδάκτορας, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας, και την υποστήριξη της διεργασίας είχαν συνεργάτες του εργαστηρίου δημιουργικής γραφής TabulaRasa: ο κ. Παναγιώτης Καποδίστριας, καθηγητής δημιουργικής γραφής, σεναριογράφος, η κα Αντιγόνη Πόμμερ, καθηγήτρια δημιουργικής γραφής, συγγραφέας, η κα Αλεξάνδρα Χειμώνα, καθηγήτρια δημιουργικής γραφής, φιλόλογος, καθώς επίσης και οι αφηγητές κ. Ταξιάρχης Μπεληγιάννης, αφηγητής – παραμυθάς, και η κα Βασιλεία Βαξεβάνη, επαγγελματίας αφηγήτρια από τις Παραμυθοκόρες.

Πολύτιμοι συνεργάτες, που επίσης συμμετείχαν ως facilitators στις διεργασίες, ήταν η κα Παναγιώτα Δημοπούλου, ψυχολόγος, συστημική θεραπεύτρια, η κα Μαρία Ζαρωτιάδου, business coach/mentor, ο κ. Σπύρος Κοττώρης, senior learning professional, certified trainer, certified career & executive coach, Solidarity Mission, η κα Πέπη Μαριόλη, career coach, εμψυχωτής θεάτρου, η κα Εύα Σταυρινάκη, business coach & mentor, HumanBreeze, η κα Σοφία Γκοτσοπούλου, key account manager, Skywalker.gr, και η κα Καίτη Σταθοπούλου, account manager, Skywalker.gr.

Γιατί να δηλώσω συμμετοχή: 

Οι συμμετέχοντες:

  • Προσανατολίζονται σε ανθρωποκεντρικά μοντέλα διοίκησης με εργαλεία που επιτρέπουν την ικανοποίηση όλων των εμπλεκομένων, με σεβασμό σε αξίες και την ανθρώπινη ευτυχία.
  • Συναντώνται, ενημερώνονται και προβληματίζονται για το επιχειρηματικό περιβάλλον, μεθόδους, μέσα και τάσεις στη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού, καθώς και για τις σύγχρονες ανάγκες της ελληνικής αγοράς, μέσω θεματολογίας, παρουσιάσεων και ερευνών.
  • Αναπτύσσουν και δημιουργούν κέντρα σκέψης, συντελώντας στην αποτύπωση των ελληνικών δεδομένων του HRM στην Ελλάδα. Ανταλλάσουν και καταγράφουν ιδέες, λύσεις και προτάσεις για θέματα που αφορούν στις λειτουργίες και τις ανάγκες του HRM.
  • Συνδιαλέγονται με επαγγελματίες του τομέα τους αλλά και με εμπλεκόμενους φορείς και παρόχους υπηρεσιών σε μία σύνθεση, που καλύπτει ευρύ φάσμα της επιχειρηματικής δραστηριότητας και του οικοσυστήματος του HRM στην Ελλάδα.
  • Εντάσσονται και γίνονται συνδημιουργοί της HR Community και αξιοποιούν τη δημοσιότητα του συνεδρίου μέσα από την προβολή τους σε μέσα μαζικής επικοινωνίας και κοινωνικής δικτύωσης.
Απολογισμός Συνεδρίου: 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

HR Community Conference & Awards 2017

HR Bedtime Stories

Με κεντρικό μήνυμα «Από τη Συμμόρφωση στη Συναίνεση», πραγματοποιήθηκε για τρίτη συνεχή χρονιά το HR Community Conference & Awards στις 16 Μαΐου 2017 στο Divani Caravel, που διοργανώθηκε από τo Skywalker.gr.

HRCommunity2017

Οι σύνεδροι με την ενθουσιώδη και ενεργή συμμετοχή τους ενστερνίστηκαν το κεντρικό μήνυμα του συνεδρίου, αναδεικνύοντας τη δύναμη της συναίνεσης στη διαμόρφωση και την ενίσχυση της εταιρικής κουλτούρας.

Η αφηγηματική μέθοδος στον οργανισμό υπογραμμίστηκε ως ισχυρό μέσο για τη μετάβαση από την κανονιστική συμμόρφωση στην αποδοχή κοινών αξιών, στη συναίνεση και στη συνδιαμόρφωση συμπεριφορών.

Τους συνέδρους καλωσόρισε ο κ. Δημήτρης Φυντάνης, Διευθυντής Επιχειρησιακής Συνέχειας Skywalker.gr, θέτοντας ως βασικούς στόχους του συνεδρίου την ανασύνταξη των ελληνικών παραγωγικών δυνάμεων, την εναρμόνιση της επιχειρηματικότητας με την ανθρώπινη ευτυχία και την παραγωγικότερη αγορά. Εν συνεχεία ο κ. Ορέστης Παπαδόπουλος, Αντιπρόεδρος Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής Πειραιώς (ΣΒΑΠ), χαιρέτισε τους συνέδρους, υπογραμμίζοντας την ευελιξία και την κριτική ικανότητα ως απαραίτητα χαρακτηριστικά των νέων, προκειμένου να προσαρμοστούν στο σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον με τη μεγάλη ταχύτητα των αλλαγών. Ακολούθησε ο κ. Ορέστης Ματσούκας, Πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Νέων Επιχειρηματιών (ΕΣΥΝΕ), ο οποίος στον σύντομο χαιρετισμό του εστίασε στη διοίκηση του ανθρώπινου δυναμικού στις νεοφυείς επιχειρήσεις, τονίζοντας την ευελιξία, την προσαρμοστικότητα και την επιχειρηματική κουλτούρα ως απαραίτητα συστατικά επιτυχίας για έναν εργαζόμενο.

Fydanis 2017

Την εισαγωγική ομιλία του συνεδρίου πραγματοποίησε η κ. Μαρία Γεωργαλά, Κοινωνιολόγος – Σύμβουλος Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού DEA Επικοινωνίας & Πληροφορίας – Συγγραφέας Παιδικών Βιβλίων, η οποία ανέδειξε το παράδοξο μεταξύ της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού και της αφήγησης ιστοριών, θέτοντας το ερώτημα «κατά πόσο οι ιστορίες μπορούν να εξασφαλίσουν συναίνεση εκεί όπου οι τυπικοί κανόνες χρειάζονται ενίσχυση για τη δημιουργία εταιρικής ταυτότητας και οράματος».

Ευχάριστη έκπληξη και τιμή για τη διοργάνωση απετέλεσε η συμμετοχή της κ. Νάνσυ Παπαλεξανδρή, Ομότιμης Καθηγήτριας Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, η οποία υπογράμμισε τη σημασία των ανθρώπινων σχέσεων στα εργασιακά περιβάλλοντα και τη δύναμη της συνδιαμόρφωσης.

Το πρώτο πάνελ «Κανονιστική Συμμόρφωση VS Συναινετική Διαμόρφωση» συντόνισε ο κ. Νίκος Πρατσίδης, Senior HR Professional & Managing Principal της peopleatwork hellas και συμμετείχαν ως ομιλητές ο κ. Ανδρέας Ευαγγελάτος, στέλεχος του Ειδικού & Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Δι.Π.), Τμήμα Marketing & Επικοινωνίας, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, η κ. Ρόζα Αλχανάτη, Organizational Psychologist, MSc, HellasEAP, ο κ. Δημήτρης Ζαρκαλής, Regional Sales & Operations Director, Trenkwalder HR, η κ. Θεοδώρα Φούντα, Κοινωνιολόγος, Coach & Mentor, και η κ. Κατερίνα Παπαδοπούλου, Υπεύθυνη Κανονιστικής Συμμόρφωσης, Ευρωπαϊκή Πίστη. Οι συμμετέχοντες παρουσίασαν από κοινού την αφήγηση ιστοριών – storytelling ως ισχυρότατο μέσο επικοινωνίας για την επίτευξη συναίνεσης στις αποφάσεις της διοίκησης ενός οργανισμού και ως μεθοδολογικό εργαλείο για τη διατήρηση ή την αλλαγή της οργανωσιακής κουλτούρας.

Ο κ. Δημήτρης Μπουραντάς, Καθηγητής Μάνατζμεντ και Ανθρώπινων Πόρων, Διευθυντής Executive MBA, Συν-διευθυντής MSc in Human Resources Management στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, κεντρικός ομιλητής του συνεδρίου, στην ομιλία του με θέμα «Η αφήγηση ως μέθοδος εναρμόνισης συμπεριφορών και μέσο εξομάλυνσης της οργανωσιακής συνοχής» προσέγγισε και ανέλυσε την έννοια της κουλτούρας ως «ενός συστήματος αξιών, πιστεύω, σημασιών που καθορίζουν κανόνες οι οποίοι προσδιορίζουν ισχυρώς τις αποφάσεις και τις συμπεριφορές των ατόμων και των ομάδων» και ανέδειξε τη δύναμη των ιστοριών όσον αφορά στην οργανωσιακή κουλτούρα μέσα από τη διαδικασία της μάθησης, η οποία συντελεί στην αλλαγή τρόπου σκέψης και συμπεριφοράς.

Bouradas 2017

Το δεύτερο πάνελ «Time for Stories» Κατάθεση Εμπειρίας με Παρουσιάσεις, συντόνισε η κ. Βαρβάρα Ασημακοπούλου, HRM Consultant, ICF Executive Coach, και συμμετείχαν ως ομιλητές ο κ. Αντώνης Γκορτζής, Chairman, One Team S.A., ο κ. Φώτης Ρήγας, CEO, Human Factor, ο κ. Νεκτάριος Χατζάκης, CEO, Biorecycling Ltd, και η κ. Έλενα Νιάρχου, HR Director, Europcar. Οι συμμετέχοντες κατέθεσαν, ο καθένας από την δική του πλευρά και εμπειρία, την προσωπική τους ιστορία, μέσω της οποίας απεδείχθη η δύναμη της αφήγησης – storytelling στο εταιρικό περιβάλλον.

Το τρίτο πάνελ «HR Bedtime Toolbox, Παρουσίαση Έρευνας και Εργαλείων – Συστημάτων» συντόνισε η κ. Σοφία Πρωτόπαππα, Director of the Career Development Office, Hellenic American College, και συμμετείχαν ως ομιλητές η κ. Ερμίνα Γάκη, Συµβουλευτική Ψυχολόγος (Μ.Α.), voicemindfulness.gr, η κ. Μαριάννα Αντωνακάκη, NLP Developer, nlpingreece, η κ. Αντιγόνη Πόμμερ, Καθηγήτρια Δημιουργικής Γραφής – Συγγραφέας, TabulaRasa, και ο κ. Ιωάννης Λιάτσος, HR Management Consultant & CoOwner of Great Escape. Οι συμμετέχοντες παρουσίασαν χρήσιμα εργαλεία και πρακτικές που υποστηρίζουν τις προσπάθειες εφαρμογής των κεντρικών νοημάτων του συνεδρίου. Η κ. Γάκη μίλησε για τη δύναμη της φωνής κατά την αφήγηση ως εργαλείο συνέργειας ανάμεσα στο σώμα, το νου και το συναίσθημα. Στη μετάδοση των μηνυμάτων η φωνή κατέχει το 38%, η γλώσσα του σώματος το 55% και μόνο το 7% η ίδια η ιστορία. Η φωνή, όταν εναλλάσσεται ανάλογα με το περιεχόμενο, μπορεί να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του ακροατή. Η κ. Πόμμερ εστίασε στον διδακτικό τρόπο της αφήγησης που συντελεί στη συναίνεση και έδωσε οδηγίες για τη δημιουργία επιτυχημένων ιστοριών, των οποίων βασικά γνωρίσματα είναι ο προσανατολισμός στο συναίσθημα, η σαφήνεια, η σωστή χρήση του λεξιλογίου και η διαδραστικότητα. Ο κ. Λιάτσος αποτύπωσε τις ομοιότητες στη λειτουργία ενός οργανισμού και ενός παιχνιδιού, καθώς ο τρόπος που βιώνει μια ομάδα μια ιστορία έχει άμεσο αντίκτυπο στην επίδοσή της. Στις σύγχρονες επιχειρήσεις οι εργαζόμενοι φτάνουν στο σημείο να ξεχνούν τις δημιουργικές τους ικανότητες. Ο εργαζόμενος θα ακολουθήσει πιστά έναν οργανισμό, όχι γιατί πρέπει αλλά γιατί θέλει να γίνει μέρος του οράματος και της ιστορίας του. Η κ. Αντωνακάκη εστίασε στη σύνδεση μεταξύ του Νευρο – Γλωσσικού Προγραμματισμού (NLP) και της αφήγησης ιστοριών – storytelling. Οι ιστορίες δημιουργούν συνάψεις, ενεργοποιούν τη νευροπλαστικότητα και γι’ αυτό επιδρούν σημαντικά στον ανθρώπινο εγκέφαλο.

Πριν την έναρξη του τρίτου πάνελ παρουσιάστηκε έρευνα του Skywalker.gr με θέμα την εταιρική κουλτούρα. O κ. Στράτος Πάττας, Διευθυντής Παρατηρητηρίου του Skywalker.gr, και η κ. Σοφία Διαμάντη, Υπεύθυνη Ερευνών του Skywalker.gr, παρουσιάζοντας την έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε CEOs, επικεφαλής επιχειρήσεων, HR Managers και HR Directors ανέφεραν ότι το 43% καλείται συχνά να διαχειριστεί οργανωσιακές αλλαγές στην επιχείρησή του. Η ανάλυση έδειξε ότι 1 στους 2 άντρες καλείται πολύ συχνά να διαχειριστεί οργανωσιακές αλλαγές. Στην πράξη η εταιρική κουλτούρα αποτελεί εργαλείο υποστήριξης για αποδοτικότερο οργανισμό σύμφωνα με το 65%. Στη συνεχεία πρόσθεσαν ότι το 57% των ερωτηθέντων θεωρούν ως καταλληλότερο μέσο διαχείρισης της εταιρικής κουλτούρας τη βιωματική εκπαίδευση των εργαζομένων. Ολοκληρώνοντας την παρουσίαση, ανέφεραν ότι το storytelling, σύμφωνα με το 29% αποτελεί ένα μέσο το οποίο μπορεί να ενισχύσει την ταυτότητα και το όραμα και να διαμορφώσει εταιρική κουλτούρα.

Pattas 2017

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου πραγματοποιήθηκαν κόμβοι εμπειρίας HRM «Πες τους κανόνες με ένα παραμύθι». Οι συμμετέχοντες μέσα από τη δημιουργία και την αφήγηση ιστοριών προσέγγισαν βιωματικά πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η αφηγηματική μέθοδος στην επαναδιατύπωση του εταιρικού κανονιστικού πλαισίου. Tους κόμβους υποστήριξαν οι facilitators: η κ. Βασιλεία Βαξεβάνη, Επαγγελματίας Αφηγήτρια, Παραμυθοκόρες, ο κ. Παναγιώτης Καποδίστριας, Καθηγητής Δημιουργικής Γραφής – Σεναριογράφος, TabulaRasa, ο κ. Ταξιάρχης Μπεληγιάννης, Αφηγητής – Παραμυθάς, η κ. Αντιγόνη Πόμμερ, Καθηγήτρια Δημιουργικής Γραφής – Συγγραφέας, TabulaRasa, η κ. Αλεξάνδρα Χειμώνα, Καθηγήτρια Δημιουργικής Γραφής – Φιλόλογος, TabulaRasa, η κ. Παναγιώτα Δημοπούλου, Ψυχολόγος, Συστημική Θεραπεύτρια, η κ. Μαρία Ζαρωτιάδου, Business Coach/Mentor, η κ. Πέπη Μαριόλη, Career Coach – Εμψυχώτρια Θεάτρου, η κ. Εύα Σταυρινάκη, Business Coach & Mentor, Human Breeze, ο κ. Σπύρος Κοττώρης, Senior Learning Professional, Certified Trainer, Certified Career & Executive Coach, Solidarity Mission. Τα αποτελέσματα αυτής της διεργασίας θα συμπεριληφθούν στο «HR Community Report».

Ο κ. Μιχάλης Μαθιουδάκης, Ηθοποιός, Standup Comedian, πλαισίωσε το συνέδριο κατά τη λήξη του ψυχαγωγώντας τους συνέδρους.

Mathioudakis

Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η τελετή απονομής βραβείων και τιμητικών διακρίσεων «HR Community Awards 2017».

Η 6μελής επιτροπή απαρτίστηκε από την κ. Ερμίνα Γάκη, Συµβουλευτική Ψυχολόγο (Μ.Α.), τον κ. Ιωάννη Κώτη, Σύμβουλο Επιχειρήσεων & Executive Master Coach, τον κ. Δημήτριο Μιχαηλίδη, Δημοσιογράφο ΑγροΝέα, την κ. Νάνσυ Παπαλεξανδρή, Ομότιμη Καθηγήτρια, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, τη Δρ. Πρωτόπαπα Σοφία, Director of the Career Development Office, Hellenic American College, και την κ. Θεοδώρα Φούντα, Κοινωνιολόγο, Coach & Mentor.

Απονεμήθηκαν:

  • Το Χρυσό Βραβείο Ανάπτυξης Θέσεων Εργασίας από την κ. Δώρα Φούντα στην εταιρία Guru Aromas, στον κ. Δημήτριο Τεγογιάννη, Εxport Manager.

  • To Χρυσό Βραβείο Ανθρώπινων Σχέσεων από την κ. Ερμίνα Γάκη, στην εταιρία Public, στον κ. Δημήτριο Σταυρόπουλο, Talent Acquisition & Development Manager, και την κ. Ιωάννα Ψωματάκη, HR Executive.

Η τελετή έκλεισε με τις έξι τιμητικές διακρίσεις από το Skywalker.gr.

Η πρώτη τιμητική διάκριση «HeRa»: HR Community 2017 ανήκε στον κ. Πέτρο Πολυχρόνη, Διευθυντή του Α.Κ.Μ.Α., Θεραπευτή Ομάδας & Οικογένειας, Παιδοψυχίατρο. Ο κ. Δημήτρης Φυντάνης, Διευθυντής Επιχειρησιακής  Συνέχειας του Skywalker.gr, απένειμε το βραβείο στην εκπρόσωπο του κ. Πολυχρόνη, την κ. Άννα Καρατζά.

Η τιμητική διάκριση «HeRa»: HRM Υπηρεσία 2017 δόθηκε στην εταιρία Edenred για την Υπηρεσία Ticket Restaurant. Η κ. Τάνια Καρατζή, Διευθύντρια Προγραμμάτων Απασχολησιμότητας του Skywalker.gr, απένειμε το βραβείο στην κ. Μαρία Βερούχη, Marketing & Communications Manager, Edenred Greece.

Στη συνέχεια απονεμήθηκε η τιμητική διάκριση «HeRa»: HRM Εκπαίδευση 2017 στον εκπαιδευτικό οργανισμό ALBA για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «MSc in Strategic HRM». Ο κ. Σωτήρης Χατζηιωαννίδης, Εμπορικός Διευθυντής, Skywalker.gr, απένειμε το βραβείο στο Δρ. Διονύσιο Διονυσίου Αναπληρωτή Καθηγητή Οργάνωσης και Διοίκησης, Ακαδημαϊκό Διευθυντή του Προγράμματος «MSc in Strategic HRM».

Η τιμητική διάκριση «HeRa»: HRM Εργαλείο 2017 δόθηκε στην εταιρία ISON για τα τεστ επιλογής, αξιολόγησης και ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού. Η απονομή έγινε στον κ. Νίκο Σταθόπουλο, Managing Partner, ISON Psychometrica από τον κ. Δημήτρη Μιχαηλίδη, Δημοσιογράφο στα Αγρονέα.

Η τιμητική διάκριση «HeRa» : Κοινωνικό έργο 2017 ανήκε στη MKO Praksis. Η κ. Μαγδαληνή Ζουπαντή, Διευθύντρια Προγραμμάτων Εθελοντισμού της Skywalker.gr, απένειμε το βραβείο στην κ. Λευκή Παπαδημητρίου, εκπρόσωπο του Τμήματος Ανεύρεσης Πόρων της Οργάνωσης.

Η τελευταία τιμητική διάκριση «HeRa»: HR Διάσωση Θέσεων Εργασίας 2017 δόθηκε στην εταιρία Metro για τη διάσωση θέσεων εργασίας. Η κ. Γιάννα Μίχου, HR Manager της Skywalker.gr, απένειμε το βραβείο στον κ. Γιάννη Δρίτσα, Γενικό Διευθυντή Ανθρώπινου Δυναμικού και στον κ. Γεράσιμο Παλούμπη, Προϊστάμενος του Τμήματος Αμοιβών και Παροχών .

Το HR Community Conference & Awards 2017 δεν θα ήταν εφικτό χωρίς την ουσιαστική συμβολή και τη βοήθεια του χορηγού, των υποστηρικτών και των χορηγών επικοινωνίας, οι οποίοι ήταν αρωγοί της Skywalker.gr καθ’ όλη την διάρκεια των προετοιμασιών.

Awards 2017

Πιο συγκεκριμένα, ιδιαίτερες ευχαριστίες οφείλουμε στον ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΙΩΣ και το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΝΕΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ (ΕΣΥΝΕ) για την παροχή της αιγίδας τους.

Επιπλέον ευχαριστούμε θερμά τον Χορηγό, την εταιρεία NESPRESSO αλλά και τους Υποστηρικτές, δηλαδή τους CAREER-DESIDN, TABULA RASA EΡΓΑΣΤΗΡΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ, GREAT ESCAPE, SOUNDWORKS AUDIOVISUAL, NLPINGREECE, HELLENIC AMERICAN COLEGE, ICF GREECE, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ, HUMAN BREEZE, ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΠΙΣΤΗ, ONETEAM, EUROPCAR, SOLIDARITY MISSION, HUMAN FACTOR, TRENKWALDER, PEOPLE AT WORK, ΠΑΡΑΜΥΘΟΚΟΡΕΣ, ΚΡΑΣΙΑ ΚΑΡΑΒΑΝΑ, SHIRTAKI.COM.

Τέλος ευχαριστούμε όλους τους Χορηγούς Επικοινωνίας για τη στήριξή τους στις δράσεις προβολής. Τη διοργάνωση στήριξαν: INSIDER.GR, ΕΠΙΧΕΙΡΩ, PALO, ZOUGLA.GR, INFOCOM.GR, BUSINESS WOMAN, STARTUP.GR, ECOZEN.GR, SIGMA GROUP, MAGDA’S NEWS.GR.

Ιστοσελίδα διοργάνωσης: https://www.hrcommunity.gr

Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλώ, επικοινωνήστε: Μίνα Βασιλοπούλου, Υπεύθυνη Δημοσιογραφικού Περιεχομένου Skywalker.gr, 2109730280, mvasilopoulou@skywalker.gr

Εκδήλωση: 
HRConference 2017
Χορηγοί: 

Υπό την Αιγίδα

SvapEsyne

 
 

Υποστηρικτές

Career DesignGreat EscapeSoundWorksNlp GreeceHaecICF

AegHuman BreezeEvropaiki PistiEuropcar

Solidarity MissionHuman FactorTrenkwalderPeopleatworkParamythokotes

Karavanas

 

Χορηγοί Επικοινωνίας

InsiderEpixeiroPaloZouglaInfocom

BusinessWomanStartUpEcozenSigmaGroupMagdaNewsSkywalker

Επόμενο Συνέδριο

Social Media

Επικοινωνία

Για γενικές πληροφορίες σχετικά με την HR Community και το συνέδριο/βραβεία, επικοινωνήστε μαζί μας:

hr@skywalker.gr
+30.210.9730280