Created on Wednesday, 15 May 2019 15:39:31

Μια πρωτότυπη προσέγγιση της ένταξης του παιχνιδιού στην παραγωγική διαδικασία διερευνήθηκε στο φετινό HR Community Conference & Awards, που διοργάνωσε  το Skywalker.gr στις 9 Μαΐου 2019 στον Πολυχώρο Πολιτισμού Αθηναΐς.

Στα «Παραγωγικά Παίγνια», όπως ήταν ο τίτλος της εκδήλωσης, συμμετείχε πλήθος εκπροσώπων από τον επιχειρηματικό και τον επιστημονικό κόσμο, σημαντικοί Έλληνες επιχειρηματίες, managers παραγωγής και διοίκησης, θεσμικοί, ακαδημαϊκοί,  στελέχη διαχείρισης ανθρώπινων πόρων, gamers, αθλητές, σύμβουλοι. Με βαθιά  γνώση της επιχειρηματικότητας και της καταλυτικής αξίας του ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και με ανατρεπτική διάθεση, μοιράστηκαν προβληματισμούς, επιλέγοντας ωστόσο να καταρρίψουν τη στερεοτυπική πεποίθηση πως το παιχνίδι είναι αποκλειστική υπόθεση των παιδιών, ενώ μπορεί να γίνει καθοριστικής σημασίας τόσο για την αποτελεσματικότητα των εργαζομένων, όσο και για την ευχαρίστησή τους εν ώρα εργασίας.

Στόχος του συνεδρίου, όπως είπε η Διευθύντρια Ανθρώπινων Πόρων του Skywalker.gr κα Ιωάννα Μίχου, ήταν «η διερεύνηση της δυνατότητας εισαγωγής του παιχνιδιού στην παραγωγική διαδικασία». Ο Διευθυντής Επιχειρησιακής Συνέχειας του Skywalker.gr κ. Δημήτρης Φυντάνης χαιρέτισε την εκδήλωση, λέγοντας ότι θα μεριμνήσουμε ώστε να κάνουμε τη ζωή των εργατών παραγωγής ίσως καλύτερη μέσα από αυτό το πρώτο βήμα ενασχόλησης με τα παραγωγικά παίγνια.

Οι διαδρομές που θα οδηγήσουν στη συνύπαρξη παραγωγικής διαδικασίας και παιχνιδιού, όπως τουλάχιστον φάνηκε στο συνέδριο που πλαισίωνε το HR Community Conference & Awards, το οποίο διοργάνωσε  για 5η συνεχή χρονιά το Skywalker.gr, ήταν ποικίλες και στοχευμένες στην ανθρώπινη ευτυχία, η οποία μπορεί να προέλθει και από νέες επιχειρηματικές διαδικασίες όπου θα εντάσσεται το παιχνίδι των ενήλικων εργαζομένων ως παραγωγικό εργαλείο. Με ομιλίες, πάνελ απονομή βραβείων και τιμητικών διακρίσεων, αλλά και κόμβους εμπειρίας, μια πρωτότυπη διαδικασία δημιουργίας επιχειρηματικών ιδεών, τα «Παραγωγικά Παίγνια» πήραν σάρκα και οστά.

Για την αξία του βιωματικού ρόλου της εκπαίδευσης, για την ένταξη του gamification σε όλους τους τομείς της ζωής και για τη σημαντικότητα της ένταξης του παιχνιδιού στην επιχειρηματική ζωή μίλησε στον χαιρετισμό της η Ομότιμη Καθηγήτρια Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών κα Νάνσυ Παπαλεξανδρή. Όπως τόνισε: «Το gamification έχει μπει στη ζωή μας. Το παιχνίδι προκαλεί ικανοποίηση και μέσα από αυτό μπορούμε άμεσα να μετρήσουμε τις επιδόσεις μας, την επιτυχία των στόχων μας, να αναπτύξουμε τη συνεργατικότητά μας. Επιπλέον, το gamification έχει μπει στην επιχειρηματικότητα. Πολλές start-ups επενδύουν στο παιχνίδι προκειμένου να βελτιώσουν την παραγωγικότητα των εργαζομένων και να αποτρέψουν τη ρουτίνα στην εργασιακή ζωή.

Ο Policy Expert του ΣΕΒ κ. Γιάννης Σιδηρόπουλος αναφέρθηκε στην επιτακτική ανάγκη να βρούμε νέες μεθόδους ώστε να διασφαλιστεί η αποδοτικότητα.  «Υπάρχει αναντιστοιχία μεταξύ των αναγκών της χώρας και της αποδοτικότητας. Οι γνώσεις που αποκτούμε στα πανεπιστήμια απαξιώνονται έξι ή εφτά φορές στη διάρκεια της ζωής μας. Είναι δική μας ευθύνη να τις ανανεώνουμε και υπάρχει αναγκαιότητα για νέες μεθόδους ώστε να διασφαλιστεί η αποδοτικότητα. Μετά την κρίση πρέπει να δούμε τα πράγματα διαφορετικά. Πρόταση του ΣΕΒ είναι όλη η οικονομία να στηριχθεί σε ανταγωνιστικούς τομείς, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι επιχειρήσεις δεν είναι απρόσωπες, είναι οι άνθρωποί τους».

Ο κ. Γρηγόρης Ταπεινός,  Senior Partner της Key Consultants, στην εναρκτήρια ομιλία του τόνισε ότι θα περίμενε να δει εκπροσώπους από την Πολιτεία, διότι θα ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία να καταγράψουν γόνιμες σκέψεις σχετικά με την παραγωγικότητα και να τις εντάξουν με ορθό τρόπο στην πολιτική τους. Αφού παρουσίασε με περιεκτικό τρόπο την ιστορία της Βιομηχανικής Επανάστασης, καθώς και την εξέλιξη της παραγωγικής διαδικασίας, αναφέρθηκε σε πρόσφατη έκθεση του ΙΟΒΕ και τόνισε ότι στην Ελλάδα πρέπει να απαλλαγούμε από το φορτίο που κουβαλάμε και να βρούμε τρόπους να κάνουμε την παραγωγική διαδικασία πιο χαρούμενη.

Στην ομιλία της η Κοινωνιολόγος, Game Researcher, Game Lab, Πάντειο Πανεπιστήμιο, κα Ελίνα Ροϊνιώτη με θέμα «Το παιχνίδι ως κοινωνικό και πολιτισμικό αγαθό» είπε ότι το παιχνίδι είναι αρχαιότερο ακόμα και από τον πολιτισμό. Τόνισε πως με το παιχνίδι καταλύεται η βασική δομή της λογικής, αλλά ταυτοχρόνως έχει ένα σύστημα κανόνων που θα πρέπει να ακολουθούμε.

Ο Αναπληρωτής Καθηγητής Οργανωσιακής Συμπεριφοράς στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας, Διευθυντής του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών «Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού» του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και Διευθυντής Έκδοσης (Editor In Chief) του διεθνούς επιστημονικού περιοδικού «International Journal of Selection and Assessment» κ. Ιωάννης Νικολάου ανέλαβε να εξηγήσει την παιχνιδοποίηση στις διαδικασίες προσέλκυσης και επιλογής ανθρώπινου δυναμικού. «Το παιχνίδι», είπε, «είναι σε πολύ μεγάλη ανάπτυξη στο εξωτερικό. Υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης και πλεονεκτήματα παιχνιδοποίησης ως προς την επιλογή προσωπικού, καθώς μεταξύ άλλων βοηθούν στην αντικειμενική επιλογή, ενώ δημιουργούν  θετική εμπειρία για τον υποψήφιο».

Θέμα της κεντρικής ομιλίας του HR Community Conference & Awards 2019 ήταν «”Τους κύκλους τάραττε”: Σκέψεις για τον “εμβολιασμό” της παραγωγικής διαδικασίας με τον “ιό” του παιχνιδιού», η οποία έγινε από τον Οργανωσιακό Ψυχολόγο, Cocreate, κ. Κώστα Παπαχριστόπουλο, ο οποίος ξεκίνησε τον λόγο του με μια ανατρεπτική και παράλληλα ανακουφιστική διαπίστωση: «Το παιχνίδι είναι κάτι πολύ σοβαρό, όμως έχουμε την ανάγκη ως ενήλικες να το αντιμετωπίζουμε ως serious για να ασχοληθούμε με αυτό. Το παιχνίδι αυξάνει τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία, τη συγκέντρωση. Μέσα από αυτό δημιουργούμε νέες δεξιότητες, νέες προοπτικές. Δεν υπάρχει παιχνίδι που να μη διαμορφώνει αποτέλεσμα. Η ελαφρότητα ενός παιχνιδιού, η ελαφρότητα γενικώς, είναι μια συνθήκη δυναμισμού και ασφάλειας. Τη στιγμή που παίζεις νιώθεις απόλυτα ασφαλής. Το παιχνίδι και οι ιδιότητές του μας αφορούν όλους. Για κάθε επιχείρηση όμως το ερώτημα που πρέπει να τίθεται όταν θέλει να εντάξει το παιχνίδι στην παραγωγική διαδικασία είναι για ποιο λόγο το χρειάζεται και ποιο συγκεκριμένα χρειάζεται. Πρέπει να ξέρουμε ποια είναι η αιτία του παιχνιδιού που θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε».

Επόμενο Συνέδριο

Social Media

Επικοινωνία

Για γενικές πληροφορίες σχετικά με την HR Community και το συνέδριο/βραβεία, επικοινωνήστε μαζί μας: